середа, 22 листопада 2017 р.

Мовна тема"Будова слова, ненаголошені е та и"

                                              

                                                Варіант І
1.     Як називаються слова, спільні за значенням?      
          а) синоніми;
          б) антоніми;
          в) споріднені слова.
 2. Змінна частина слова називається …                       
                а) корінь;
                б) префікс;
                 в) закінчення.
 3. Визнач частину слова, без якої  воно не може існувати  
                а) закінчення;
                б) корінь; 
                в) суфікс.
  4. Для чого потрібно зак
інчення?                                
                а) для зв’язку слів у реченні ;
                б) для утворення нових слів;
                в) щоб поставити наголос.
      5. З’єднай парами слова, протилежні за значенням:                       
Здоров’я                                                мовчати       
Спілкуватися                                        новий
Старий                                                   хвороб
а
       6. Познач основу
, закінчення , корінь у словах:                      
Школа  , ліс
ок  , зимовий  , дощ   .

       7. Добери споріднені слова, познач в них корінь:      
Ліс - 
______________________________________
Мороз-
_______________________________________

8.Виділи закінчення у даних словах.
Пісня, пісні, пісню, піснею.
Сонце, сонцем, сонця, сонцю.
9.Зміни слова так, щоб ненаголошені [е], [и] стали наголошеними.
Познач корені. Постав наголоси.
Степи — _____________                       Сини — ____________
Медок _______________                          Широкий — ____________________                                
                                    Варіант ІІ
  1. Як називаються слова, протилежні за значенням?    
              а) синоніми;
              б) антоніми;   
              в) споріднені слова.                                 
2.Частина слова без закінчення називається…?                                     
         а) корінь;
         б) основа;
         в) суфікс.
3.Як знайти закінчення?                                                
         а) потрібно дібрати споріднені слова;
         б) потрібно поставити наголос;
         в) потрібно змінити слово.
4. Слова, які мають спільну частину і спільне значення, називаються:                                                                    
         а) споріднені;
         б) синоніми;
         в) багатозначні.
5.  З’єднай парами слова, спільні за значенням:                                 
Хурделиця                                                 чемний       
Гостинець                                                  віхола
Ввічливий                                                  подарунок

6. Познач основу
,закінчення , корікь у словах:                      
Стежка  , моря  ,   день квітник .

   7. Добери споріднені слова, познач в них корінь:      
Дощ  
____________________________________________
Риба
______________________________________________
 
8.Виділи закінчення у даних словах.
Весела, веселе, веселий, веселі.
 Добрий, добра, добре, добрі.
9.Зміни слова так, щоб ненаголошені [е], [и] стали наголошеними.
Познач корені. Постав наголоси.
 Мечі —_______________ Серпи —________________
Клени —______________      Високий______________

                                       
                                      

_Наша Україна
Широко простяглася нашарідна країнарекрасні її землі.
Відкраю докраю наїї просторах визріває золотиста пшениця.Зеленіють безмежні поля цукрових буряківюбо вітають нас золотими шапками стрункі соняшникиітер розчісує коси пишної кукурудзиа степових просторах розгулюють великі стада худобиапашні сади оточують наші міста і селалискучі рейки залізниць густою сіткою вкривають землі Україниагато в Україні заводів, фабрик, електричних станцій.
Любіть на бережіть свою Україну!

Немає коментарів:

Дописати коментар