Урок математики у 2 класі
Тема. Периметр прямокутника
Мета. Вчити учнів знаходити периметр
многокутника;Удосконалювати обчислювальні
навички. Розвивати логічне мислення, математичне мовлення; уміння аналізувати; Формувати потребу
розв’язувати завдання швидко і правильно; навички роботи в парі, групі,
самостійно. Виховувати навчальну активність.
Обладнання: олівець
, лінійка, підручник, дидактичний матеріал.
Хід уроку
І.Організація учнів до уроку
ІІ . Перевірка домашнього завдання.
1.Яким
математичним виразом розв’язувалась задача? Чому?
2. Усний
рахунок
А) доповни
до 10 ----- 6, 9, 3, 4, 7
Б) склад числа
------------- 11, 15
В) обчисли вирази 11-5; 23-3; 56+2 ;7+7; 34- 30;
6+40; 47-20.
Г) Завдання на карточках
1.
12-6= 2. 14-5= 3. 17-9=
4+8=
8+5= 6+6=
16-9=
12-7= 11-5=
7+5= 2+9= 3+9=
6+9=
7+8= 7+9=
11-6=
13-6= 14-7=
IІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
1.Предмети оточуючого світу мають таку
властивість, як форма. Перед вами лежить множина геометричних фігур,
розбийте її на підмножини за формою.
- Які підмножини утворилися?
- Які предмети що нас оточують мають подібні
форми?
2. Проблемне запитання
Уявіть , що ваш тато хоче поміняти плінтус на
підлозі, що йому потрібно для цього зробити?
Тому
сьогодні ми познайомимося з новим ма-
тематичним поняттям — периметром фігури, будемо
вчитися його обчислювати.
IV. Актуалізація опорних
знань і способів дії
1.
геометрична хвилинка. (Зображення фігур на с. 59 навчального зошита, поруч з
вороною.)
Назвіть кожну фігуру. Яка ознака змінюється в ряду
фігур? [Кількість сторін, вершин та кутів.] Продовжте ряд фігур. [Наступною
фігурою має бути шестикутник...]
2. Усне
опитування.
Встановіть істинність або хибність висловлювань.
Всі чотирикутники є многокутниками.
Всі многокутники є чотирикутниками.
Будь-який трикутник є многокутником.
Будь-який многокутник є трикутником.
Круг — це многокутник.
Многокутник, який містить 6 вершин, 6 сторін, 6
кутів, є шестикутником.
Ламана може бути замкненою.
Ламана може бути не замкненою.
Замкнена ламана є межею многокутника.
3.Актуалізація
поняття многокутника та класифікації многокутників за кількістю сторін, вершин
та кутів.
У завданні № 1 учні мають самостійно розбити
фігури на підмножини: трикутники, чотирикутники, шестикутники, круги.
Назви зображену множину.
Назви кожну підмножину.
За якою ознакою виділено підмножини?
Яку фігуру можна вилучити з множини, яка фігура не
має цієї спільної ознаки?
Як назвати множину фігур, що залишилася?
[Многокутники.]
V. Формування нових знань і
способів дії
Формування
поняття про периметр многокутника.
1.
Фронтальне виконання завдання № 2.
Учні виконують вимірювання. Вчитель записує
результати на дошці:
Трикутник ABC : AB = ... см BC = ... см AC = ...
см
Вчитель пропонує обчислити суму довжин сторін
трикутника:
AB + BC + AC = ... см + ... см + ... см = ... см
Чотирикутник KDMP: KD = ... см DM = ... см MP =
... см KP = ... см
Вчитель пропонує обчислити суму довжин сторін
чотирикутника:
KD + DM + MP + KP = ... см + ... см + ... см + ...
см = ... см
Повідомляємо, що суму довжин усіх сторін
многокутника називають периметром
многокутника.
Отже, учні ми обчислили периметр трикутника ACB та
периметр чотири-кутника KDMP.
Що обмежує многокутник? [Замкнена ламана.]
Отже, периметр фігури — це довжина замкненої
ламаної, що його обмежує!
2.
Фронтальне виконання завдання № 3 на дошці.
5. первинне
закріплення знань.
Завдання № 4 виконується з коментованим письмом.
VІ. Формування вмінь і навичок. Закріплення
вивченого
Формування
вміння знаходити периметр многокутника.
1. Усна
фронтальна робота над завданням.
Миколка розв’язував таку задачу. Поясніть записи
хлопчика.
Сторони трикутника 5 см, 4 см, 3 см. Знайдіть
периметр чотирикутника.
І — 5 см
ІІ — 4 см ?
ІІІ — 3 см
ІV—2см
Розв’язання
5 + 4 + 3+2= ... (см)
Відповідь: периметр трикутника ... см.
Перекажіть всю задачу. Назвіть її умову. Назвіть
вимогу. Виділіть числові дані.
Що є шуканим? Що називається периметром?
відповісти на запитання задачі? Перевірте
розв’язання задачі.
Чи правильно записано відповідь?
2.Формування
обчислювальних навичок віднімання на підставі взаємозв’язку додавання й
віднімання чисел у межах 20 з переходом через розряд.
3.
Виконання завдання на дошці.
Знайдіть значення різниць із коментуванням.
14 – 6 13
– 5 14 – 9 11 – 7
13 – 8 11
– 3 17 – 9 15 – 8
3. Завдання № 6 виконується самостійно.
4. Формування вміння визначати порядок
виконання дій у виразах з дужками.
Фронтальне виконання завдання № 8.121
Після того як розставлено дужки, пропонуємо учням
під керівництвом вчителя
знайти значення виразів на дошці (учні лише
відповідають на запитання вчителя,
а вчитель записує розв’язання).
5 + (7 – 6) + 11 = 17 45 – (12 – 8) + (5 + 6) = 52
5. Робота в групі
Знайдіть
периметр фігури
6. Побудова
прямокутника та знаходження його периметра
Довжина 5см, а ширина 2см
IV. пояснення завдань домашньої роботи
закріплення вміння знаходити невідомий компонент
арифметичної дії додавання або віднімання. 7
V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів
Які нові знання ви здобули на уроці?
Як ви
розумієте периметр фігури?
Як обчислити
периметр фігури?
Чи задоволені ви своєю роботою?
Немає коментарів:
Дописати коментар